Křesťanské církve: “Uznáváme jediný křest”
Křesťanské církve: “Uznáváme jediný křest”
Německo – Křesťanské církve se dohodly na vzájemném uznání jediného křtu – Od této neděle bude křesťanský křest v Německu uznáván všemi denominacemi. Kardinál Karl Lehmann, mohučský biskup a předseda německé biskupské konference, luteránský biskup Wolfgang Huber a zástupci dalších jedenácti konfesí připravili společný dokument o křtu. Text bude slavnostně představen tuto neděli v katedrále v Magdeburku. Církve v Německu doposud navzájem neuznávaly křest globálně, ale pouze na základě dohod mezi jednotlivými diecézemi a regionálními evangelickými církvemi. Impuls k vypracování dokumentu vyšel od kard. Waltera Kaspera, současného předsedy Papežské rady pro jednotu křesťanů. Na přípravě textu pracovala tři roky smíšená komise. „Navzdory rozdílům v pojetí Církve“ – čteme v dokumentu – „je mezi námi zásadní shoda o křtu. Proto uznáváme jako naplnění křtu každý akt ponoření nebo pokropení vodou, uskutečněný podle Ježíšova odkazu, ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého, a radujeme se z každého člověka, který přistoupí ke křtu. Takto uskutečněný křest je jedinečný a nemůže být opakován.“ (28.4.2007, Rádio Vaticana)
komentář: Je sice pěkné, že se církve na něčem shodnou, ale tato shoda nebo kompromis by v žádném případě neměla být na úkor biblických pravd. Jediný biblický křest (z řeckého „baptizo“ – tj. „ponoření“) je křest ponořením. Křtilo se tam, kde byl dostatek vody:
Také Jan křtil v Ainon, blízko Salim, protože tam byl dostatek vody; lidé přicházeli a dávali se křtít. (J 3,23)
Na této mezicírkevní dohodě mě zaujalo především to, že “uskutečněný křest je jedinečný a nemůže být opakován”. Biblický křest je křest na základě vědomého rozhodnutí se pro Ježíše, křest spojený s obrácením srdce (s pokáním).
A jak jeli, přijeli cestou k jakési vodě a ten komorník řekl: “Pohleď, voda. Co mi brání, abych byl pokřtěn?” Filip tedy řekl: “Jestliže věříš z celého srdce, je to možné.” A on odpověděl: “Věřím, že Ježíš Kristus je Boží Syn!” Poručil, aby vůz zastavil, a oba sestoupili do té vody, Filip i komorník, a pokřtil ho. (Sk 8,36-38 NBK)
Pokud je někdo jako kojenec pokropen svěcenou vodou, není to biblický křest. Písmo nezná křty nemluvňat. Znamená tato dohoda, že když si někdo v dospělosti zvolí cestu za Ježíšem, nemůže se nechat pokřtít na vyznání své víry a na odpuštění hříchů, protože byl „pokřtěn“ jako kojenec?
Zdroj: Neuvěřitelná odhalení

(z bezpečnostních důvodu, aby se nejednalo o reklamu, nebo spam).
Sprosté urážky a slovní napadení budou však vymazány.
Diskuze k tomuto příspěvku.
36 Komentáře na "Křesťanské církve: “Uznáváme jediný křest”"
myslím, že fráze křtít ve jméno Otce i syna i Ducha svatého je spíše hlubší a nejde tady o křest vodou, ale o poznání, aby lidi poznali kdo je Otec, syn i Duch svatý
Proč někteří popírají…? Takoví vždycky byli a žijeme blízko druhého příchodu Pána Ježíše…je hodně lidí popírajících pravdu a hodně posměvačů. Každý zodpovídá sám za sebe….
A nyní cítím nejvíce aktuální potřebu pro nás křesťany – modlit se, abychom byli hodni být vzati, vytrženi s Pánem a unikli tomu, co přijde na tento svět… Nevěsto připravuj se! Maranatha!
Pán vám bratři a sestry požehnej
… Slovo Boží v Bibli je pravdivé, ale to zjevení/význam Slova pochází vždy jen ze dvou zdrojů – pravdu vyjevuje Duch Svatý a lživý výklad ten zlý…
Dobrý večer a omlouvám se za mé opožděné reakce.
Otec, Syn a Duch Svatý nejsou tři bohové, ale tři vlastnosti toho samého Boha. Tak tomu věřím.
Jeden Bůh ve třech formách zjevení,Bůh se projevil trojím způsobem.
Existuje jenom jeden Bůh, který se zjevil jako Otec, Syn a Duch svatý.
Ano, to chápete správně a souhlasím s vámi, ale proč tedy někteří popírají, že jsou to 3 Osoby a tak popírají taky učení o trojicí? Bůh ve 3 Osobách, jak říkáte a jak říká ai Bible. Všechny 3 Osoby jsou Božské bytosti (bohy = jako božské bytosti, nikoliv 3 bohy roven Otci…). V Bibli je psáno o jiných božských bytostech a jsou uvedené jako “bohy” s malým “b” abychom chápali smysl:
“Hospodin je velký Bůh, je velký Král nad všemi bohy.” (Žalmy 95, 3)
“Celým svým srdcem ti vzdávám chválu, přímo před bohy ti zpívám žalmy” (Žalmy 138, 1 Davidův)
“Hrozný bude Hospodin, až udeří na ně: stihne úbytěmi všechny bohy země.” (Sofonjáš 2, 11) – zde víme, o kom je řeč…
“Nyní jste však Boha poznali; lépe řečeno: byli jste od Boha poznáni. Jak to, že se zase navracíte k těm bezmocným a ubohým mocnostem a chcete se jim dát znovu do otroctví?”
Takže i padlí andělé jsou “bohové” jako nesmrtelné bytosti, původně stvořené od Boha Otce. Takže měli by jsme v Bibli rozlišit, co je myšleno “bohy” a co je myšleno Bůh Otec. Trojice jsou 3 bohy, nikoliv 3 Bohy, jako Otec.
Jednu věc ale nechápu, pokud berete Ducha Svatého, jako Osobu, jak je možné, že popíráte učení Biblické Trojice – Otec Syn a Duch Svatý, nejsou to snad 3 Osoby, 3 Bytosti? Říkáte, že učení Trojice je falešné a přitom uznáváte, že jsou to 3 Osoby. Samotný Ježíš říkal, že pošle od Otce jiného Přímluvce – Ducha Pravdy, neřekl, že pošle Otce, nebo Sebe, ale Jiného Přímluvce od Otce – Ducha Pravdy, Přímluvce, který nám připomene vše, co nám Ježíš řekl…takže se bavíme o 3 osobách. Někteří lidí však tvrdí, že Bible není pravdivá a že trojice je falešná… ale když se bavíme o jednotlivých Osobách (Otec, Syn a Duch Svatý) tak to nepopírají… zajímavé.