Lukáš 11,1 – „Pane, nauč nás modlit se, jako to Jan učil své učedníky.“
Lukáš 18,1 – Vyprávěl jim také podobenství, jak je potřeba stále se modlit a nevzdávat se:
Co je to modlitba?
Abychom měli duchovní život a duchovní sílu, musíme být v živém spojení s naším nebeským Otcem. I když se k němu upínáme svou myslí, i když přemýšlíme o Jeho díle, jeho milosti a požehnání, potřebujeme, abychom měli společenství s Bohem, musíme se k Němu obracet o radu v záležitostech svého každodenního života.
Modlitba je otevření srdce Bohu jako příteli. Není modlitbu potřeba abychom sdělili Bohu, jací jsme, ale abychom jej mohli přijmout do srdce. Modlitba nepřivádí Boha k nám, ale přivádí nás k Bohu. Lidé během minulých tisíciletí věřili v Boha a toužili po něm. Cítili, že potřebují spojení s Bohem. Až minulé století, díky rozvoji vědy a techniky přineslo veliký obrat. Lidé Boha přestali potřebovat. Člověk ale podvědomě cítí, že modlitbu potřebuje, je nesmazatelně zakódována do lidského nitra a v okamžicích nejvyšší nouze, nebo ohrožení se k ní člověk často navrací.
Modlitba je vzácné společenství mezi obyčejným člověkem a Majestátem vesmíru, Stvořitelem světa. V modlitbě prožíváme Boží přítomnost zde na zemi. Modlitba je rozhovor člověka s Bohem: člověk Bohu představí své myšlenky a čeká na Boží odpověď. Modlitba je dýcháním duše, budováním víry, vědomě udržované spojení se zdrojem síly a moudrosti. Ježíš Kristus nám svým příkladem a výkladem ukázal na podstatu i na význam modlitby. Bůh Jeho modlitby vyslýchal a potvrdil tím pravdivost slov starozákonních proroků.
Jeremiáš 33,3 – Volej ke mně a já ti odpovím; sdělím ti veliká tajemství, o kterých nevíš.
Na modlitbě můžeme být v každou chvíli ať jsme kdekoli. Stále můžeme s Bohem projednávat to co děláme, nebo chválit a žádat o pomoc i ochranu.
1. Tesalonickým 5,17 – Neustále se modlete.
Kromě toho je ale i důležitá hluboká modlitba v soukromí.
PODMÍNKY VYSLYŠENÍ NAŠICH MODLITEB
1. Modlitba víry.
Je to vnitřní přesvědčení o tom, že Bůh je a že nás má rád a že nás v životě chce vést, že s námi chce udržovat přátelství.
Židům 11,6 – Bez víry si přece jeho oblibu nikdo nezíská. Kdo přichází k Bohu, musí věřit, že Bůh je a že odměňuje ty, kdo jej hledají.
2. Modlitba ve jménu Ježíše Krista.
Bůh nás nepřijímá pro naší dobrotu, dokonalost a upřímnost. My jsme v Božím pohledu velmi hříšní. Bůh nás přijímá pro Ježíše Krista.
Jan 14,6 – „Já jsem ta cesta, pravda a život,“ odpověděl Ježíš. „Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Skutky 4,12 – V nikom jiném není spása – na světě není lidem dáno jiné jméno, v němž bychom mohli být spaseni!“
Jan 14,13-14 – O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu.
3. Ztotožnění se s Boží vůlí.
I když Bohu předkládáme své prosby, vždy připojme Kristovo „ne má vůle, ale tvá se staň“.
1. Jan 5,14 – Toto je smělá důvěra, kterou k němu máme: Kdykoli o něco prosíme podle jeho vůle, slyší nás.
4. Čas, místo a způsob modlitby.
Pán Ježíš nám svým příkladem ukázal, že je dobré se modlit v soukromí a hlavně ráno. V této ranní modlitbě člověk získává duchovní sílu pro celý den. Potom lépe plníme své úkoly a obstojíme v pokušeních. Věrně sloužíme jiným a zodpovědněji se rozhodujeme.
Matouš 6,6 – Raději, když se modlíš, vejdi do svého pokojíku, zavři dveře a modli se ke svému Otci, který je vskrytu.
Marek 1,35 – Ráno vstal dlouho před rozedněním a šel ven. Odešel na opuštěné místo a tam se modlil.
Protože v modlitbě přistupujeme k Bohu Majestátu vesmíru, měli bychom to dávat najevo i svým postojem. Je dobré při soukromé modlitbě pokleknout, nejlépe zavřít oči a sepnout ruce. Na konci modlitby říct „Amen“.
Daniel 6,10 – Třikrát denně tam poklekal, aby se modlil ke svému Bohu a vzdával mu chválu tak jako předtím.
5. Nejdříve odpustit druhým lidem.
Pán Ježíš na mnoha místech ukázal že nejdříve máme odpustit druhým.
Matouš 5, 23-24 – Proto když bys přinášel na oltář svůj dar a tam si vzpomněl, že tvůj bratr má něco proti tobě, nech svůj dar tam před oltářem a jdi se nejprve smířit se svým bratrem. A proto i v modlitbě „Otče náš“ jsou slova a odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům.
6. Základní druhy modliteb.
1. Timoteova 2,1 – Především prosím, aby se konaly prosby, modlitby, přímluvy a díkůvzdání za všechny lidi, za krále i za všechny vysoko postavené, abychom mohli vést klidný a pokojný život ve vší zbožnosti a počestnosti.
NESPRÁVNÉ PŘEDSTAVY O MODLITBĚ
I modlitba má své zákonitosti a podmínky, které je nutné dodržet. Ježíš Kristus jako největší modlitebník náš příklad ukázal na několik faktorů, které brání vyslyšení modliteb.
1. Nesprávné jsou naučené bezmyšlenkovité modlitby odříkávané zpaměti.
Modlitba je rozhovor s Bohem a není správné se jí naučit a opakovat stále dokola. Ani modlitbu „Otče náš“. Tu Kristus řekl jako vzor.
Jeremiáš 29,12-13 – Když budete ke mně volat a přicházet ke mně s modlitbami, já vás vyslyším. Budete mě hledat a najdete mě, když mě budete hledat celým srdcem.
2. Nesprávné jsou dlouhé a mnohomluvné modlitby.
Matouš 6,7 – Když se tedy modlíte, neříkejte prázdná slova jako pohané, kteří si myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov. Modlitba neznamená snažit se Boha informovat, ale naopak – říci mu své představy a prosby a pak se snažit ztotožnit s Jeho řešením.
3. Nesprávná je okázalá modlitba na odiv.
Matouš 6,5 – Také když se modlíte, nebuďte jako pokrytci. Ti totiž při modlitbě rádi postávají v synagogách a na nárožích ulic, aby se ukazovali před lidmi. Amen, říkám vám, že už mají svou odměnu.
4. Zbytečné jsou modlitby ke svatým a k mrtvým.
Zjevení 19,10 – Padl jsem tedy k jeho nohám, abych se mu klaněl, ale on mi řekl: „Pozor, nedělej to! Jsem jen Boží služebník, tak jako ty a tvoji bratři, kteří mají Ježíšovo svědectví. Klaněj se Bohu!“
Nemáme uctívat dokonce ani anděly natož lidi i kdyby byli prohlášeni za svaté.
5. Nesmíme vnucovat Bohu své představy a svou vůli.
Proto ve vzorové modlitbě jsou slova:
Matouš 6,10 – „buď vůle tvá jako v nebi tak i na zemi.“
Matouš 26,42 – „Otče můj, nemůže-li mě tento kalich minout, ale musím ho vypít, ať se stane tvoje vůle!“
6. Je špatné, když člověk věnuje Bohu jen zbytek svého času když je unavený.
Marek 1,35 – Ráno vstal dlouho před rozedněním a šel ven. Odešel na opuštěné místo a tam se modlil.
Ježíš se modlil několikrát denně a neváhal kvůli tomu i dříve vstát. Stejně tak i Daniel se modlil nejméně třikrát denně.
Zdroj: Znamení časů
Pokud nejste registrovaným uživatelem, potom váš komentář se musí schválit správcem webu
a to z bezpečnostních důvodu, aby se nejednalo o reklamu, nebo spam.
Sprosté urážky, slovní napadení, nebo nebiblické bludy budou vymazány.