Když mrtví nejdou hned do nebe, jak se tedy mohl na hoře proměnění objevit s Kristem Mojžíš a Eliáš?
Matouš 17,3-5 – A hle, ukázal se jim Mojžíš a Eliáš a rozmlouvali s ním. Petr na to Ježíšovi řekl: „Pane, je pro nás dobré tu být. Chceš-li, udělám tu tři stánky, tobě jeden, Mojžíšovi jeden a Eliášovi jeden.“ Když ještě mluvil, hle, zastínil je zářivý oblak a z oblaku se ozval hlas: „Toto je můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení; toho poslouchejte.“
Mojžíš a Eliáš, kteří se zde ukázali, jsou označeni výslovně jako muži a ne nějací duchové. Učedníci jim dokonce chtěli stavět stany. Jak je možné, že se mohli na hoře proměnění zjevit Mojžíš a Eliáš? Tato událost potvrzuje, že celý člověk, ne pouze duše, bude vzatý do nebe. Eliáš nikdy nezemřel a byl vzatý do nebe v těle, stejně tak i o Mojžíšovo tělo se přel ďábel s archandělem Michaelem. Kdyby šla do nebe pouze Mojžíšova duše, nemusel by to ďábel dělat. Stejně tak Eliášovo tělo by zůstalo ležet k zániku.
Chcete-li pochopit smysl tohoto příběhu, musíme nejprve pochopit, dva důležité principy.
1. První z nich je, že zatímco nastane všeobecné vzkříšení Božího lidu na konci času, Bible zaznamenává i jednotlivá vzkříšení. Tato jednotlivá vzkříšení ale nenarušují pravdu o celkovém vzkříšení lidu při příchodu Ježíše Krista. Tak například Ježíš Kristus vzkřísil Lazara a několik dalších lidí a sám Ježíš Kristus byl vzkříšen. Při jeho smrti vyšlo z hrobu mnoho dalších zemřelých svatých lidí. I proroci Eliáš a Elizeus při svém působení vzkřísili další lidi z mrtvých (viz 1Královská 17,17-22 a 2Královská 4,32-35).
Matouš 27,52-53 – a hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena; když vyšli z hrobů po jeho vzkříšení, vstoupili do svatého města a ukázali se mnohým.
2. Druhý princip je, že někteří lidé opustili zemi a Bůh si je vzal do nebe, aniž by museli zemřít, a proto nemusejí být vzkříšeni. Například Enoch a právě Eliáš.
S Mojžíšem a Eliášem měl Bůh zcela zvláštní plán. Mojžíš a Eliáš představují obě tyto hlavní třídy vykoupených lidí. Eliáš, který nezemřel, ale byl vzatý přímo do nebe, představuje Boží lid, který zůstane živý až do Kristova příchodu a bude proměněn.
2. Královská 2,11-12 – Šli tedy spolu dál a rozmlouvali, když vtom je náhle rozdělil ohnivý vůz s ohnivými koni – Eliáš ve vichru vystoupil do nebe! Když to Elíša uviděl, vykřikl: „Otče můj, otče můj! Jízdo izraelská!“ A víckrát už ho neviděl.
Mojžíš, který zemřel a později byl vzkříšen, představuje pak ty, kdo budou vzkříšeni při Kristově příchodu. Povšimněte si, že o mrtvé tělo Mojžíše se přel archanděl Michael s Ďáblem.
Juda 1,9 – Přitom ani archanděl Michael, když se s ďáblem přel o Mojžíšovo tělo, neodvážil se vynést potupný rozsudek, ale řekl: „Ztrestej tě Hospodin!“
A bude to opět hlas archanděla, který povolá mrtvé z hrobů v den Kristova návratu.
1. Tesalonickým 4,16-18 – Nechceme, bratři, abyste nevěděli o našich zesnulých. Nemusíte nad nimi truchlit jako jiní, kteří nemají naději. Ježíš, jak věříme, zemřel a vstal z mrtvých; právě tak věříme, že Bůh přivede s Ježíšem k životu i ty, kdo zesnuli v něm. Máme pro vás slovo od Pána: My, kdo se dožijeme Pánova příchodu, nepředejdeme ty, kdo zesnuli. Ozve se burcující povel, hlas archanděla a Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe a tehdy jako první vstanou mrtví v Kristu. My živí budeme spolu s nimi uchváceni do oblak vstříc Pánu; potom už budeme s Pánem navždycky. Povzbuzujte se navzájem těmito slovy.
Mojžíš a Eliáš jsou tedy již spaseni. Tvoří výjimku oproti mnoha věřícím, kteří budou vzkříšeni při Kristově příchodu. Tito dva mužové hovořili s Kristem o jeho nastávajících utrpeních v Jeruzalémě.
Lukáš 9,30-31 – A hle, mluvili s ním dva muži. Byli to Mojžíš a Eliáš, kteří se ukázali ve slávě a mluvili o jeho odchodu, k němuž mělo dojít v Jeruzalémě.
Ježíš i jeho učedníci měli být posilněni a povzbuzeni pro dobu těžké zkoušky a pokušení, která je očekávala.
Římanům 8,11 – Přebývá-li ve vás Duch Toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, pak Ten, který vzkřísil z mrtvých Krista, obživí i vaše smrtelná těla svým Duchem, který ve vás přebývá.
1. Korintským 15,51-55 – Prozradím vám teď tajemství: Všichni nezemřeme, ale všichni budeme proměněni – naráz, v okamžiku, za zvuku polnice ohlašující konec. Až zatroubí, mrtví budou vzkříšeni k nesmrtelnosti a my budeme proměněni. Toto pomíjivé musí obléci nepomíjivost, toto smrtelné musí obléci nesmrtelnost. A až toto pomíjivé oblékne nepomíjivost a toto smrtelné oblékne nesmrtelnost, tehdy se naplní, co je psáno: „Smrt je pohlcena, přišlo vítězství!“ „Kde je teď, smrti, to tvé vítězství? Kde je teď, peklo, ta tvá zbraň?“ (Všimněte si peklo je ztotožňováno se smrtí jako jeho zbraní!)
Zdroj: Co je po smrti.cz
Pokud nejste registrovaným uživatelem, potom váš komentář se musí schválit správcem webu
a to z bezpečnostních důvodu, aby se nejednalo o reklamu, nebo spam.
Sprosté urážky, slovní napadení, nebo nebiblické bludy budou vymazány.