Ježíš Kristus

Křesťanské stránky o Bohu a Ježíši.

A co zjevení Mojžíše a Eliáše?

  • Přidáno: 05 listopadu, 2012
  • Zobrazeno: 7 159 x
  • Komentáře: 1
  • Klíčová slova:

Když mrtví nejdou hned do nebe, jak se tedy mohl na hoře proměnění objevit s Kristem Mojžíš a Eliáš?

Matouš 17,3-5 – A hle, ukázal se jim Mojžíš a Eliáš a rozmlouvali s ním. Petr na to Ježíšovi řekl: „Pane, je pro nás dobré tu být. Chceš-li, udělám tu tři stánky, tobě jeden, Mojžíšovi jeden a Eliášovi jeden.“ Když ještě mluvil, hle, zastínil je zářivý oblak a z oblaku se ozval hlas: „Toto je můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení; toho poslouchejte.“

Mojžíš a Eliáš, kteří se zde ukázali, jsou označeni výslovně jako muži a ne nějací duchové. Učedníci jim dokonce chtěli stavět stany. Jak je možné, že se mohli na hoře proměnění zjevit Mojžíš a Eliáš? Tato událost potvrzuje, že celý člověk, ne pouze duše, bude vzatý do nebe. Eliáš nikdy nezemřel a byl vzatý do nebe v těle, stejně tak i o Mojžíšovo tělo se přel ďábel s archandělem Michaelem. Kdyby šla do nebe pouze Mojžíšova duše, nemusel by to ďábel dělat. Stejně tak Eliášovo tělo by zůstalo ležet k zániku.

Chcete-li pochopit smysl tohoto příběhu, musíme nejprve pochopit, dva důležité principy.

1. První z nich je, že zatímco  nastane všeobecné vzkříšení Božího lidu na konci času, Bible zaznamenává i jednotlivá vzkříšení. Tato jednotlivá vzkříšení ale nenarušují pravdu o celkovém vzkříšení lidu při příchodu Ježíše Krista. Tak například Ježíš Kristus vzkřísil Lazara a několik dalších lidí a sám Ježíš Kristus byl vzkříšen. Při jeho smrti vyšlo z hrobu mnoho dalších zemřelých svatých lidí. I proroci Eliáš a Elizeus při svém působení vzkřísili další lidi z mrtvých (viz 1Královská 17,17-22 a 2Královská 4,32-35).

Matouš 27,52-53 – a hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena; když vyšli z hrobů po jeho vzkříšení, vstoupili do svatého města a ukázali se mnohým.

2. Druhý princip je, že někteří lidé opustili zemi a Bůh si je vzal do nebe, aniž by museli zemřít, a proto nemusejí být vzkříšeni. Například Enoch a právě Eliáš.

S Mojžíšem a Eliášem měl Bůh zcela zvláštní plán. Mojžíš a Eliáš představují obě tyto hlavní třídy vykoupených lidí. Eliáš, který nezemřel, ale byl vzatý přímo do nebe, představuje Boží lid, který zůstane živý až do Kristova příchodu a bude proměněn.

2. Královská 2,11-12 – Šli tedy spolu dál a rozmlouvali, když vtom je náhle rozdělil ohnivý vůz s ohnivými koni – Eliáš ve vichru vystoupil do nebe! Když to Elíša uviděl, vykřikl: „Otče můj, otče můj! Jízdo izraelská!“ A víckrát už ho neviděl.

Mojžíš, který zemřel a později byl vzkříšen, představuje pak ty, kdo budou vzkříšeni při Kristově příchodu. Povšimněte si, že o mrtvé tělo Mojžíše se přel archanděl Michael s Ďáblem.

Juda 1,9 – Přitom ani archanděl Michael, když se s ďáblem přel o Mojžíšovo tělo, neodvážil se vynést potupný rozsudek, ale řekl: „Ztrestej tě Hospodin!“

A bude to opět hlas archanděla, který povolá mrtvé z hrobů v den Kristova návratu.

1. Tesalonickým 4,16-18 – Nechceme, bratři, abyste nevěděli o našich zesnulých. Nemusíte nad nimi truchlit jako jiní, kteří nemají naději. Ježíš, jak věříme, zemřel a vstal z mrtvých; právě tak věříme, že Bůh přivede s Ježíšem k životu i ty, kdo zesnuli v něm. Máme pro vás slovo od Pána: My, kdo se dožijeme Pánova příchodu, nepředejdeme ty, kdo zesnuli. Ozve se burcující povel, hlas archanděla a Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe a tehdy jako první vstanou mrtví v Kristu. My živí budeme spolu s nimi uchváceni do oblak vstříc Pánu; potom už budeme s Pánem navždycky. Povzbuzujte se navzájem těmito slovy.

Mojžíš a Eliáš jsou tedy již spaseni. Tvoří výjimku oproti mnoha věřícím, kteří budou vzkříšeni při Kristově příchodu. Tito dva mužové hovořili s Kristem o jeho nastávajících utrpeních v Jeruzalémě.

Lukáš 9,30-31 – A hle, mluvili s ním dva muži. Byli to Mojžíš a Eliáš, kteří se ukázali ve slávě a mluvili o jeho odchodu, k němuž mělo dojít v Jeruzalémě.

Ježíš i jeho učedníci měli být posilněni a povzbuzeni pro dobu těžké zkoušky a pokušení, která je očekávala.

Římanům 8,11 – Přebývá-li ve vás Duch Toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, pak Ten, který vzkřísil z mrtvých Krista, obživí i vaše smrtelná těla svým Duchem, který ve vás přebývá.

1. Korintským 15,51-55 – Prozradím vám teď tajemství: Všichni nezemřeme, ale všichni budeme proměněni – naráz, v okamžiku, za zvuku polnice ohlašující konec. Až zatroubí, mrtví budou vzkříšeni k nesmrtelnosti a my budeme proměněni. Toto pomíjivé musí obléci nepomíjivost, toto smrtelné musí obléci nesmrtelnost. A až toto pomíjivé oblékne nepomíjivost a toto smrtelné oblékne nesmrtelnost, tehdy se naplní, co je psáno: „Smrt je pohlcena, přišlo vítězství!“ „Kde je teď, smrti, to tvé vítězství? Kde je teď, peklo, ta tvá zbraň?“ (Všimněte si peklo je ztotožňováno se smrtí jako jeho zbraní!)

Zdroj: Co je po smrti.cz

3.4/5 - (5 hlasů)



Podobné příspěvky z kategorie: Články

Čas – nejdražší věc, co člověk může mít

Co říká Bible o krystalech?

Ježíš Kristus je hlavou církve

Hierarchie duchovních bytostí

Co je to rouhání, význam pojmu

Astrální cestování, lucidní snění, hypnóza

Musíme přijmout fakt, že spoustu lidí naše svědectví odsoudí

Jak zemřeli Ježíšovi apoštolové?

Jan Amos Komenský a jeho služba Bohu

Katedrála, chrám, kostel

Kategorie

Archiv

Kdo je online

Žádní uživatelé momentálně nejsou online

Pokud nejste registrovaným uživatelem, potom váš komentář se musí schválit správcem webu
a to z bezpečnostních důvodu, aby se nejednalo o reklamu, nebo spam.
Sprosté urážky, slovní napadení, nebo nebiblické bludy budou vymazány.

Odebírat
Upozornit mě
guest
1 Komentář
Nejnovější
Nejstarší Nejvíc hlasů
Inline Feedbacks
View all comments